Kernwaardenspel

Veel jongeren zijn onzeker en op zoek naar zichzelf. Op weg naar volwassenheid is het voor hen van essentieel belang om verschillende ervaringen op te doen, zodat zij een antwoord vinden op de vragen "Wie ben ik, wat kan ik en wat wil ik?". De meeste jongeren vinden het niet gemakkelijk om hierover met volwassenen (ouders, docenten en begeleiders) te praten. Verbinding thuis en op school is een belangrijke voorwaarde om te leren en met elkaar te delen wat je beweegt en belangrijk vindt in het leven.
Als ouder van een stel tieners merkte ik dat jongeren op school en thuis hierin veel beter begeleid kunnen worden. Daarom heb ik het Kernwaardenspel® ontwikkeld. Het Kernwaardenspel® creëert verbinding en plezier en leidt tot verdiepende gesprekken. Het helpt jongeren zich te ontwikkelen, juist in deze moeilijke tijd met politieke spanningen, oorlog en klimaatproblemen. Het brengt jong en oud, gezinnen en vrienden samen om tafel om ervaringen, ideeën, waarden en inzichten te delen.

Beschikbaarheid
Aantal spelers
 —
Werkvormen
Uitleg kernwaarden, creatieve denktechnieken, alle beroepen van a tot z
Maring, Pauline / Yang, Mei
Teamontwikkeling
Beroep
Annotatie
Oorspronkelijke inhoud van de doos: 60 kernwaardenkaarten, 7 spelvarianten, 9 tipkaarten, handleiding (1 kaart)
APA
Maring, P., & Yang, M. (2022). Kernwaardenspel. z.n.