TRIP

Bordspel over alcohol en drugs

Het bordspel TRIP is een methode om spelenderwijs, op een laagdrempelige manier een gesprek te voeren over alcohol en drugs met jongeren met een licht verstandelijke beperking en met leerlingen in het voortgezet speciaal onderwijs en praktijkonderwijs. Het kan lastig zijn om de onderwerpen alcohol en drugs te bespreken. TRIP maakt het mogelijk deze onderwerpen op een speelse manier onder de aandacht te brengen. TRIP is bordspel met pionnen, dobbelstenen, een handleiding en vragenkaartjes. De vragen zijn onderverdeeld in vier categorieën en kleuren: kennis (wat weet jij?), vaardigheden (wat doe jij?), mening (wat vind jij?) en stellingen. Het spel kan gespeeld worden met 3-7 spelers en bijvoorbeeld ingezet worden tijdens een voorlichtingsbijeenkomst over alcohol en drugs op school of op de leefgroep.

Beschikbaarheid
Exemplaar niet beschikbaar
Gezondheid
Materiaal
Bordspel
Spelvorm
Gesprekskaarten
Therapeutisch spel (hulpverlening)
Adolescenten
Tieners
Persoon met een verstandelijke beperking
Duurtijd
Aantal spelers
 —
Werkvormen
Auteur
Brijder Verslavingszorg / Trimbos-Instituut / Parnassia Bavo Groep / van der Plas, Jantine / Hilderink, Iris
Uitgever
Trimbos-instituut
Jaar
Taal
Volwassenen non-fiction
Trefwoorden
Verslaving
Drugs
Alcohol
Jongere
Persoon met een verstandelijke handicap
Buitengewoon onderwijs
Preventie
Voorlichting
Middelengebruik
Gaming
Annotatie
Oorspronkelijke inhoud van de doos: 6 bordringen 7 pionnen 4 x 30 kaarten ( rood, blauw, groen, roze)
APA
Brijder Verslavingszorg, Trimbos-Instituut, Parnassia Bavo Groep, van der Plas, J., & Hilderink, I. (2013). TRIP. z.n.