HulpKID

Toolkit

De toolkit 'HulpKID' is onze basisset en kan flexibel ingezet worden bij de begeleiding van kinderen met diverse hulpvragen. Met behulp van een praatbord, vragenkaarten en hulpkaarten leert het kind zijn hulpvraag te formuleren en te denken in oplossingen en mogelijkheden voor zijn eigen situatie.
Samen doorloop je het 'groeipad' en werk je aan vaardigheden die het kind nodig heeft om te kunnen groeien.
Met behulp van de toolkit leert het kind oplossingsgericht te denken, planmatig te werken en leert het kind te reflecteren op zijn eigen gedrag, emoties en denkpatronen. Het kind ervaart dat door zijn eigen inzet, verandering en groei mogelijk is en ontwikkelt hierdoor een groeimindset en meer veerkracht.
(https://www.hulpkid.nl/toolkit)

Beschikbaarheid
Geen van de 2 exemplaren beschikbaar
Sociaal & emotioneel
Persoonlijke & professionele ontwikkeling
Materiaal
Bordspel
Kaartspel
Spelvorm
Gesprekskaarten
Therapeutisch spel (hulpverlening)
Didactisch spel (onderwijs)
Kinderen
Adolescenten
Tieners
Duurtijd
Aantal spelers
 —
Werkvormen
Janssen-van Harten, Annemarie (tekst / atelier albertine (illustrator)
Uitgever
Cognitieve gedragstherapie
Systeemtherapie
Annotatie
Oorspronkelijke inhoud: praatbord bestaande uit 2 delen, richtingwijzer bestaande uit 6 vragenkaarten, groeiplan (A4 schrijfblok), geheugensteuntje (notitieblokje), 9 hulpkaarten, vaardigheidskaartjes (16 x sociale vaardigheden; 23 x persoonlijke vaardigheden; 14 x vaardigheden voor thuis en vrije tijd; 17 x vaardigheden voor school; 1 x ik kan-kaart), zakje met 3 pionnen, 3 fiches en 1 dobbelsteen), handleiding
APA
Janssen-van Harten, A., & atelier albertine (2021). HulpKID. z.n.