Aankaarten
Reflectiespel
Je begint aan de laatste fase van je studie. Je werkt zelfstandiger dan ooit aan een groot afstudeerproject. Maar: levert dat wel op wat je ervan verwacht? Ben je wel nuttig bezig? Hoe gaan mensen je beoordelen? Bij veel studenten slaat in deze fase de onzekerheid toe. Het spel 'Aankaarten' helpt hen die onzekerheid te (h)erkennen en productief te maken.
'Aankaarten' is een reflectiespel. Het helpt studenten hun alarmbellen, ankers, aanjagers en concrete acties te zien en op te schrijven. Zo worden ze zichtbaar gemaakt, waardoor je er wat mee kunt doen.
'Aankaarten' is een eenvoudige tool die studenten nét even dat duwtje in de rug kan geven om van alarmbel naar actie te gaan. Het spel is ontwikkeld op basis van studentervaringen maar is ook door andere mensen goed te gebruiken.
https://www.hu.nl/kaartspel-helpt-studenten-hun-onzekerheid-aan-te-kaarten
- Beschikbaarheid
- Geen van de 2 exemplaren beschikbaar
- Thema
- CommunicatieCreatief denkenPersoonlijke & professionele ontwikkeling
- Materiaal
- Spelvorm
- AssociatiespelDidactisch spel (onderwijs)
- Doelgroep
- AdolescentenVolwassenen
- Duurtijd
- Aantal spelers
- 1—
- Werkvormen
- Meer tools te vinden op:
- https://www.veiligeonzekerheid.nl/
- tools voor het onderzoek- en afstudeerproces.
- https://www.veiligeonzekerheid.nl/tools-sjd/
- Auteur
- Bollinger, Stijn / Ruiter, Karin
- Uitgever
- Utrecht : Hogeschool Utrecht
- Jaar
- 2021
- Taal
- Nederlands
- Categorie
- Volwassenen non-fiction
- Trefwoorden
- OnderwijsReflectie (onderdeel leerproces)Oplossingsgericht werkenStudiebegeleidingStudentVisualisatieProbleemoplossend denkenFeedbackBrainstormingStressCoachingStudentenbegeleidingTwijfelOnzekerheid
- Annotatie
- Oorspronkelijke inhoud: 12 herschrijfbare schijfjes in 4 verschillende kleuren, 7 Triggerkaarten, een corrigeerbare stift en een handleiding
- APA
- Bollinger, S., & Ruiter, K. (2021). Aankaarten. z.n.