Aankaarten

Reflectiespel

Je begint aan de laatste fase van je studie. Je werkt zelfstandiger dan ooit aan een groot afstudeerproject. Maar: levert dat wel op wat je ervan verwacht? Ben je wel nuttig bezig? Hoe gaan mensen je beoordelen? Bij veel studenten slaat in deze fase de onzekerheid toe. Het spel 'Aankaarten' helpt hen die onzekerheid te (h)erkennen en productief te maken.
'Aankaarten' is een reflectiespel. Het helpt studenten hun alarmbellen, ankers, aanjagers en concrete acties te zien en op te schrijven. Zo worden ze zichtbaar gemaakt, waardoor je er wat mee kunt doen.
'Aankaarten' is een eenvoudige tool die studenten nét even dat duwtje in de rug kan geven om van alarmbel naar actie te gaan. Het spel is ontwikkeld op basis van studentervaringen maar is ook door andere mensen goed te gebruiken.
https://www.hu.nl/kaartspel-helpt-studenten-hun-onzekerheid-aan-te-kaarten

Beschikbaarheid
Geen van de 2 exemplaren beschikbaar
Thema
Communicatie
Creatief denken
Persoonlijke & professionele ontwikkeling
Materiaal
Spelvorm
Associatiespel
Didactisch spel (onderwijs)
Doelgroep
Adolescenten
Volwassenen
Duurtijd
Aantal spelers
1
 — 
Werkvormen
Meer tools te vinden op:
https://www.veiligeonzekerheid.nl/
tools voor het onderzoek- en afstudeerproces.
https://www.veiligeonzekerheid.nl/tools-sjd/
Auteur
Bollinger, Stijn / Ruiter, Karin
Uitgever
Utrecht : Hogeschool Utrecht
Jaar
2021
Taal
Nederlands
Categorie
Volwassenen non-fiction
Trefwoorden
Onderwijs
Reflectie (onderdeel leerproces)
Oplossingsgericht werken
Studiebegeleiding
Student
Visualisatie
Probleemoplossend denken
Feedback
Brainstorming
Stress
Coaching
Studentenbegeleiding
Twijfel
Onzekerheid
Annotatie
Oorspronkelijke inhoud: 12 herschrijfbare schijfjes in 4 verschillende kleuren, 7 Triggerkaarten, een corrigeerbare stift en een handleiding
APA
Bollinger, S., & Ruiter, K. (2021). Aankaarten. z.n.